Geavanceerd
mobiel
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer

Plaats een opmerking bij station Naarden- Bussum

Op de pagina kunt u een opmerking of herinnering insturen aan station Naarden- Bussum die wordt toegevoegd aan de pagina.

Oorspronkelijke reactie:
Luc Smink (5 apr 2013)
Vriestechniek moet lekkage in bouwkuip stoppen De bouw van de liften op station Naarden-Bussum heeft opnieuw vertraging opgelopen. Volgens de laatste planning worden de liften op zijn vroegst in het vierde kwartaal 2013 opgeleverd. Dat liet Martin Brinkhuis, projectmanager van ProRail weten tijdens een presentatie aan de raadscommissie Ruimte in Bussum. De gemeente Bussum had ProRail uitgenodigd om te vertellen, waarom het nog niet is gelukt te liften aan te leggen. Brinkhuis verzekerde de raadsleden dat de liften er zeker komen. ,,Dat is uw doel, ons doel, mijn doel. Die liften komen er geheid." Via onderstaande link ziet u in een filmpje gemaakt door Prorail de duikers aan het werk http://blog.prorail.nl/duiken-op-station-naarden-bussum Volgens Prorail is op station Naarden--Bussum sprake van een unieke situatie die de aanleg danig compliceert. ,,Het is als het graven van een gat langs de vloedlijn. Het water blijft komen", aldus Brinkhuis. Daarnaast moet er gewerkt worden in een betrekkelijk kleine ruimte en kan het stationsgebouw (een monument) geen geweld worden aangedaan. ProRail is er nog niet geslaagd om de lekkages in de bouwkuip van de lift onder controle te krijgen. Momenteel zijn duikers ingezet om onderzoek te verrichten. Volgens Brinkhuis heeft ProRail de complexiteit in Bussum onderschat. De gekozen glasinjectiemethode zorgt niet voor een waterdichte bouwkuip. ProRail stapt nu over op een andere methode om de liften te realiseren. De grond om de bouwkuip van de lift zal worden bevroren. In april/mei van dit jaar starten de voorbereidingen en mobilisatie. Als dit succesvol is, kan daarna in mei/juli het boren en vriezen plaatsvinden. Pas als deze methode voor de eerste lift aan de zijde van de trappen succesvol is gebleken, wordt de lift op het middenperron gebouwd. Voor deze werkzaamheden hoeven geen treinen buiten dienst te worden gesteld. De (geluids)overlast van de werkzaamheden zou binnen de normen blijven, aldus ProRail. De gekozen vriestechniek is elders (Amsterdam en Rotterdam) met succes toegepast, zo antwoordde Brinkhuis op vragen uit de raadscommissie. Brinkhuis kreeg kritische vragen vanuit de raadscommissie te beantwoorden. De diverse fracties spraken hun teleurstelling uit over de gang van zaken en het feit dat station Naarden-Bussum al jaren wacht op de liften. Zij hamerden bovendien op een goede communicatie met de reizigers en inwoners van Bussum en Naarden. Uiteindelijk werd ProRail door de raadscommissie en de wethouder succes toegewenst
reactie webmaster:

naam:
e-mail:
(toon mailadres niet op de site)
los deze som op **
Uw opmerking of vraag:

* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.

Ga terug naar de vorige pagina